Moving forward - Vekstmarkedsføringsblogg av Hallgeir Gustavsen - Enhetlig tilnærming til markedskommunikasjon for porteføljeselskapene som sikrer en omforent forståelse og utøvelse av selskapets forretningsstrategi.

2 virkemidler for økt nettsalg

Skrevet av Hallgeir Gustavsen | 06.aug.2022 11:49:51

Vi jobber med kundene våre hver dag, enten det er å få i gang kampanjer for lead generering, salg i nettbutikk eller besøk til butikker og arrangementer.

Noen ganger ønsker vi å skape et ekstra salgspush sammen med kunden vår og da bruker vi to ekstremt effektive virkemidler i kommunikasjonen med markedet.

Den første og kanskje viktigste virkemiddelet er referanser fra eksisterende kunder som viser verdiene kunden vår tilbyr, står for og leverer gjennom produktene og tjenestene sine.

Når du på en god måte viser frem suksessen kundene dine får av produktene dine så skaper det tillit til bedriften og gir en trygg handelsopplevelse. Jo flere positive kundeomtaler du har jo bedre.

Og her er det ikke bare snakk om omtaler i sosiale medier eller vurderinger av servicen på Google-siden deres. Hvis du klarer å vise frem kundens fornøydhet gjennom video og andre medier, vil du dramatisk øke potensielle kunders trygghetsfølelse overfor merkevaren din.

Det andre virkemiddelet er knapphet, på engelsk «scarcity». Som betyr at det ikke finnes mye av det du selger. Hvis du klarer å skape knapphet for produktene og tjenestene dine, gjennom et tilbud med en tidsbegrensning vil du kunne gi det siste pushet til de kundene som fortsatt sitter på gjerde og lurer på om de skal kjøpe fra deg.

Vil du vite mer om hvordan vi kan hjelpe akkurat deg og din merkevare? Avtal en prat på linken under, så går vi gjennom mulighetene sammen.