Moving forward - Vekstmarkedsføringsblogg av Hallgeir Gustavsen - Enhetlig tilnærming til markedskommunikasjon for porteføljeselskapene som sikrer en omforent forståelse og utøvelse av selskapets forretningsstrategi.

Branding – på en litt annen måte.… | Hallgeir Gustavsen

Skrevet av Hallgeir Gustavsen | 27.apr.2019 22:00:00

Ofte tenker jeg på hvordan det ville være å ikke gå all-in på ting. Hvordan det ville være å ha et helt ok / "meh" forhold til jobben sin. Da ler jeg litt for meg selv og så er jeg evig glad for at jeg er lidenskapelig glad i faget mitt, jobben min og kollegaene mine.

Grunnen til at jeg tatoverer den nye og oppdaterte logoen vår er for å fortelle meg selv historien om oss og om meg selv.

HVA ER EN LOGO?
En logo er det grafiske symbolet som representerer en person, firma eller organisasjon. Hvis logoen er godt nok kjent, for eksempel Nike eller coca cola, kan det hende du til og med ser en logo som brukes uten navnet på virksomheten som den er tilknyttet. Normalt har de fleste merker en typografisk del som tydelig tydelig stiller ut navnet på organisasjonen.

En logo kan også være rent typografisk. Det kalles en logotype eller ordmerke når bare bokstavene i navnet utgjør logoen (det er ingen tilleggssymbol). Et flott eksempel er Coca-Colas røde skrifttype. Noen mennesker refererer også til logomarket som ordets del av en logo som også har et symbol.

7 grunner til at en logo er viktig

#1. Griper oppmerksomhet
Folks oppmerksomheten er korte i disse dager - spesielt forbrukere.
Du har ca 2 sekunder på seg til å overbevise potensielle kunder om at produktene ditt er verdt å vurdere.

# 2. Gjør et sterkt førsteinntrykk
Du har bare en sjanse til å gjøre dette riktig.
En logo er selskapets første introduksjon til forbrukere. Hvis det er designet bra, kan det vekke interessen til publikum og invitere dem til å lære mer om selskapet; Hvis ikke, har du nettopp fremmedgjort en potensiell kundebase og i tanken din virksomhet.

# 3. Grunnlaget for din identitet
Vellykket merkevarebygging handler om å fortelle en historie som vil påvirke kunders følelser - enkel og enkel.
Og selv om det er sant at logodesign bare er en del av selskapets merkevare, fungerer det som grunnlaget for hele fortellingen som merkevaren bygger på.

# 4. Visuelt = minneverdig
Logoen din fører hesten (publikum) til vann (selskapet ditt).

Logoer er et identifiseringspunkt; de er symbolet som kundene bruker for å gjenkjenne merkevaren din. Helst vil du at folk øyeblikkelig skal koble synet på logoen din til minnet om det selskapet gjør - og enda viktigere hvordan det får dem til å føle seg.

# 5. Skiller deg fra konkurranse
Våg å være annerledes med logoen din, fordi firmalogoen din forteller forbrukerne hvorfor bedriften din er unik. Jada, kanskje det er 50 andre kaffebarer i byen din, men din er den eneste som er forpliktet til bærekraft, og din grønne, jordnære logo fører den meldingen hjem.

# 6. Fremmer merkevarelojalitet
Si det med meg: Forbrukerne ønsker konsistens.
Når merkevaren din vokser, blir logoen din mer kjent for et bredt spekter av forbrukere, og denne fortroligheten skaper en oppfatning om at du er pålitelig og tilgjengelig.

Hallgeir Gustavsen

Se mer på www.vecora.no