Moving forward - Vekstmarkedsføringsblogg av Hallgeir Gustavsen - Enhetlig tilnærming til markedskommunikasjon for porteføljeselskapene som sikrer en omforent forståelse og utøvelse av selskapets forretningsstrategi.

Den største B2B markedsføringsmuligheten for 2023?

Skrevet av Hallgeir Gustavsen | 04.aug.2022 08:24:28

Hvert år kommer det nye muligheter for reklame og markedsføring. En av de beste mulighetene de siste 10 årene har vært Facebook og etterhvert Instagram som digitalt medie å annonsere i.

Før dette?

Da hadde vi gode gamle Google AdWords og bannere. Helt til det ble litt for mye konkurranse på de hotteste ordene.

Men hvis dere annonserer og markedsfører dere til andre bedrifter burde du sjekke hva jeg mener er den største B2B markedsføringsmuligheten i 2023.

Nemlig LinkedIn annonser for å nå ut til nøkkelpersoner og beslutningstakere i både store og små bedrifter.

Dette selv om dere er en såkalt B2C bedrift. Alle bedrifter kan dra nytte av å skape nettverk og relasjoner med andre, enten det er muligheten for samarbeid eller nye distribusjonskanaler.

De aller fleste jeg snakker med sliter med å få LinkedIn til å konvertere til salg og muligheter, men jeg har laget en artikkel som viser deg hvordan du kan bruke LinkedIn for å tiltrekke nye leads og kunder.

Ofte hører vi at folk sliter med høy CPC på LinkedIn. Heldigvis slipper du å tenkte så mye på det når du vet livsstidsverdien av en ny B2B kunde, les mer om hvordan du får det til i artikkelen min ved å trykke på knappen under.