Moving forward - Vekstmarkedsføringsblogg av Hallgeir Gustavsen - Enhetlig tilnærming til markedskommunikasjon for porteføljeselskapene som sikrer en omforent forståelse og utøvelse av selskapets forretningsstrategi.

Har du sett det store generasjonsskille?

Skrevet av Hallgeir Gustavsen | 05.aug.2022 08:15:38

Vi har hatt moderne digital markedsføring siden omtrent da den første iPhonen kom ut og frem til i dag. Selv om vi har hatt det så lenge, finnes det fortsatt et generasjonsskille i markedsavdelingene rundt omkring.

De som i dag er markedssjefer, CMO’s og tilsvarende stillinger med et ansvar ovenfor markedsføringsavdelingen, ble opplært i en helt annen tid

Yngre markedsmedarbeidere har hatt Facebook, Instagram og nesten alle andre sosiale plattformer godt under huden siden før de ble konfirmert.

Skille jeg opplever i samtalene mine med kunder og partnere er hvordan de yngre tenker «digital first» og andre tenker mer konvensjonelt først og "digital second".

Sannheten er at man trenger begge deler dersom man er en mellomstor eller litt større bedrift. Det er fortsatt stor nytte og behov for brosjyrer og flyers til eventer, i butikker og for uteselgere.

Det vi ofte hjelper kundene våre med er å legge en plan for å samkjøre aktivitetene og klare å rapportere de tallene som faktisk betyr noe for bedriften som helhet.

Ønsker dere mer kontroll og en helhetlig plan kan du avtale et møte med meg på linken under.