Mange sliter med å lage godt innhold, ikke fordi de ikke klarer å lage det, men fordi de ikke vet hvor de skal begynne. Verdens beste innhold for dine kunder er annerledes enn verdens beste innhold for mine kunder. Du må alltid begynne med kunden når du skal produsere innhold for bedriften. Det første du burde starte med er å finne ut kjerneproblemet bedriften løser for kunden. Når du vet det, så vet du hvilke behov kunden ønsker å dekke. Her starter innholdsproduksjonen. Begynn å tegne opp stegene kunden din må ta fra å anerkjenne behovet sitt, til kunden har begynt å søke etter en løsning og hva som må til for at kunden til slutt skal kjøpe fra deg og løse problemet. Med denne tegningen kan du begynne å lage verdens beste innhold for dine kunder, ved å definere problemene de har, hjelpe de å løse dem eller fortelle hvordan de kan begynne å løse dem. Alt innhold du lager burde hjelpe kunden på veien mot å løse problemet sitt. Det vil føre til at kunden ser på din bedrift som en uvurderlig guide og ikke en pressende selger. Hvis du trenger hjelp til å kartlegge eller implementere innhold på denne måten kan du avtale et møte på linken under, så går vi gjennom mulighetene sammen. Hilsen, Hallgeir og Teamet
|