Det kan virke som om enkelte i bedriften mener at du bare trenger mer content i markedsføringen for at dere skal lykkes. Mer, mer og mer. Uten å egentlig tenke over hva dette innholdet skal brukes til eller hva markedsføringsstrategien egentlig er.
Kanskje mer content er en del av løsningen, men først må bedriften bestemme seg for hvilke mål som skal oppnås og deretter kan markedsavdelingen finne ut av hvilke virkemidler som bør brukes.
Si at du har målet klart fra ledelsen, du vet hva bedriften skal oppnå. Det neste steget vil da være å ta en fot i bakken med teamet og se på hvilke markedsførings «assets» dere har å jobbe med.
For eksempel har mange bedrifter en kjempestor e-postliste med tidligere kunder eller enkelte produkter som står for mesteparten av salget på nett.
Kanskje har dere også noen landingssider som rangerer høyt i Google og gir dere mange nye henvendelser.
Med oversikt over dette vil du kunne legge en plan for å oppnå bedriftens mål raskest mulig og kan sette inn trykket der det trengs mest.
Avtal et møte på linken under hvis du vil prate gjennom mulighetene dere har og hvordan jeg kan hjelpe på veien.