Moving forward - Vekstmarkedsføringsblogg av Hallgeir Gustavsen - Enhetlig tilnærming til markedskommunikasjon for porteføljeselskapene som sikrer en omforent forståelse og utøvelse av selskapets forretningsstrategi.

3 epost-sekvenser du trenger til bedriften din

Skrevet av Hallgeir Gustavsen | 13.jun.2022 04:13:39

Hvis du selger ting på nett eller får kunder gjennom nettsiden din, trenger du disse 3 automatiske e-postsekvensene for å øke omsetningen og kundetilfredsheten.

Den første du trenger er en serie e-poster som ønsker nye potensielle kunder velkommen til bedriften din. Her er det lurt å ta med hvem dere er, hvem som står bak bedriften og gjerne også et personlig sitat fra daglig leder om hva bedriften står for.

Den andre serien e-poster du trenger er en serie som minner kunder på å gjennomføre kjøp de har forlatt. En såkalt «abandoned cart» sekvens. Denne serien er designet for å drive konverteringer fra dine hotteste leads.

Den tredje serien du må ha for maksimum suksess er en onboarding-serie for nye kunder. Hva skjer etter første transaksjon i nettbutikken din? Her må du fortelle mer om hvilken service dere yter, hvorfor kunden har gjort et godt valg og du kan naturlig introdusere kunden for nye produkter for mer salg.

Hver av disse seriene burde ikke være veldig lange, det holder med 3-4 e-poster over noen dager. Kanskje det virker som mange, men du må huske at i hvert av disse tilfellene er kunden på sitt varmeste og ønsker å høre fra deg.

Trenger du hjelp med å implementere dette i en helhetlig plan for bedriften din? Avtal et møte med meg på linken under så kan vi se gjennom det sammen.