3 epost-sekvenser du trenger til bedriften din

13.jun.2022 06:13:39 | tips 3 epost-sekvenser du trenger til bedriften din

Hvis du selger ting på nett eller får kunder gjennom nettsiden din, trenger du disse 3 automatiske e-postsekvensene for å øke omsetningen og kundetilfredsheten.

Hvis du selger ting på nett eller får kunder gjennom nettsiden din, trenger du disse 3 automatiske e-postsekvensene for å øke omsetningen og kundetilfredsheten.

Den første du trenger er en serie e-poster som ønsker nye potensielle kunder velkommen til bedriften din. Her er det lurt å ta med hvem dere er, hvem som står bak bedriften og gjerne også et personlig sitat fra daglig leder om hva bedriften står for.

Den andre serien e-poster du trenger er en serie som minner kunder på å gjennomføre kjøp de har forlatt. En såkalt «abandoned cart» sekvens. Denne serien er designet for å drive konverteringer fra dine hotteste leads.

Den tredje serien du må ha for maksimum suksess er en onboarding-serie for nye kunder. Hva skjer etter første transaksjon i nettbutikken din? Her må du fortelle mer om hvilken service dere yter, hvorfor kunden har gjort et godt valg og du kan naturlig introdusere kunden for nye produkter for mer salg.

Hver av disse seriene burde ikke være veldig lange, det holder med 3-4 e-poster over noen dager. Kanskje det virker som mange, men du må huske at i hvert av disse tilfellene er kunden på sitt varmeste og ønsker å høre fra deg.

Trenger du hjelp med å implementere dette i en helhetlig plan for bedriften din? Avtal et møte med meg på linken under så kan vi se gjennom det sammen.

Ta en prat med Hallgeir

Hallgeir Gustavsen

Hilsen: Hallgeir Gustavsen

Hallgeir Gustavsen er en utrolig kjekk kar, som også er verdens beste medierådgiver fra Gvarv, i Telemark. Med dette som utgangspunkt har han tatt steget ut i verden, og til deg som kunde, for å dele av sin fortreffelighet. Med 20 års erfaring innen rådgivning og digitale flater, har han den erfaringen du trenger. Uten skam og frykt går han løs på nye utfordringer, og bryter ned dine og andres barrierer for at du skal få mest mulig for pengene. Gamle måter å tenke på skal ut, og digitale tanker skal inn. Han har vært med å bygge opp en rekke virksomheter gjennom sitt engasjement der målbare resultater fra digitale flater har stått mer sentralt enn altertavla i kirka. Hallgeir er en travel mann, men som alt annet kan han kjøpes for penger.