Moving forward - Vekstmarkedsføringsblogg av Hallgeir Gustavsen - Enhetlig tilnærming til markedskommunikasjon for porteføljeselskapene som sikrer en omforent forståelse og utøvelse av selskapets forretningsstrategi.

Den mest oversette markedskanalen

Skrevet av Hallgeir Gustavsen | 06.aug.2022 11:17:58

Alle snakker om trafikk, annonsering og hvordan få folk til nettsiden. Veldig få snakker om den mest oversette kanalen for markedsføring og kommunikasjon. Nemlig, dine egne medier.

Det beste eksemplet på egne medier er ditt eget nyhetsbrev. Hvis du har gitt opp nyhetsbrevet legger du igjen enorme summer på bordet for hver dag du lar være å sende.

Nyhetsbrevet ditt er et medie du eier og kontrollerer, jo flere du har på nyhetsbrevet, jo mer uavhengig er bedriften din.

Alle har hørt om «Google slappet» som gjorde enkelte SEO-teknikker ubrukelige, endringer i annonseringsvilkårene på Google og Facebook skaper stadig problemer og det blir vanskeligere å holde seg oppdatert med de aller nyeste plattformene for digital annonsering.

Her skiller nyhetsbrevet seg ut på en unik måte. Siden du eier nyhetsbrevet, så kan du bestemme reglene for promotering. Ingen kan fortelle deg hvordan du ordlegger deg eller hvordan du presenterer tilbudene dine.

Det er ikke bare en forsikring mot de raske endringene vi ser på digitale annonseplattformer, det er også en kilde til høyere lønnsomhet.

Flere kilder melder at e-post fortsatt er den aktiviteten med høyest ROI på internett. Mange har sett opp til 40kr i omsetning per krone brukt på e-post. Et helt utrolig høyt tall.

Hvis du vil ha en helhetlig plan for markedsføringen din kan du avtale et møte på linken under.