Moving forward - Vekstmarkedsføringsblogg av Hallgeir Gustavsen - Enhetlig tilnærming til markedskommunikasjon for porteføljeselskapene som sikrer en omforent forståelse og utøvelse av selskapets forretningsstrategi.

Hva er poenget med employer branding?

Skrevet av Hallgeir Gustavsen | 07.jul.2022 09:33:30

Hva er Employer Branding? Og hvorfor blir det mer og mer relevant for både store og små bedrifter? Fra den lokale elektrikeren til den store banken i byen.

Greia med employer branding er å tiltrekke seg talent og skape et godt arbeidsmiljø slik at bedriften kan tjene kundene sine bedre og vinne i markedet.

Men hvordan kan en bedrift gjøre employer branding lønnsomt?

Jo mindre du er jo enklere vil det være å bli kjent som et godt sted å jobbe, hvis du er en lokal håndverker handler det kanskje om å bli sett på som den bedriften som gir en mulighet til nye lærlinger.

Hvis du er noe større og driver innen tech eller andre bransjer som krever de beste hodene innen programmering, da må du gjøre noen litt andre grep.

Du må selge de potensielle arbeidstakerne på visjonen selskapet ditt har og at de kan være med på noe som er større enn dem selv.

Den neste tiden kommer jeg til å fokusere mer på employer branding og vise hvordan du kan kombinere jobbe med bedriftens employer brand strategy.