Moving forward - Vekstmarkedsføringsblogg av Hallgeir Gustavsen - Enhetlig tilnærming til markedskommunikasjon for porteføljeselskapene som sikrer en omforent forståelse og utøvelse av selskapets forretningsstrategi.

Hvordan lage en employer branding strategi?

Skrevet av Hallgeir Gustavsen | 30.des.2022 08:48:44

Jeg har satt opp min anbefaling for hvilke steg man bør gå gjennom for å lage en god employer branding strategi.

  1. Undersøk hva som er status nå. Dette kan du gjøre ved å gjennomføre en kompetitiv employer brand audit - det jeg kaller en KEBA - les mer her
  2. Utform ditt medarbeiderløfte eller EVP - Employee Value Proposition. Det er en oppsummering av alt du tilbyr dine potensielle ansatte - les mer om medarbeiderløfte her
  3. Avklar om det du avdekker i auditen og det opplevde employer brandet ditt gjenspeiler det dere ønsker å uttrykke.
  4. Så bør du definere deres kandidat persona(s) - les mer om kandidatpersonas her
  5. Undersøke om det innholdet dere har tilgjengelig på nettsiden, sosiale medier og i jobbannonser ol kommuniserer dine EVPs og EM til de definerte kandidat personas på en bra måte
  6. Utforme / tydeliggjøre selskapets guidelines, assets, farger, tone of voice og hvordan historien skal fortelles
  7. Sørg for intern forankring - topp til bunn
  8. Implementer EB og EVP -
  9. Evaluer suksess