Jeg har satt opp min anbefaling for hvilke steg man bør gå gjennom for å lage en god branding (definisjon: Branding)" rel="noopener" target="_blank">employer branding (definisjon: employer branding) strategi.
- Undersøk hva som er status nå. Dette kan du gjøre ved å gjennomføre en kompetitiv employer brand audit - det jeg kaller en KEBA -blogg (definisjon: blogg).hallgeirgustavsen.no/hva-er-en-kompetitiv-employer-brand-audit"> les mer her
- Utform ditt medarbeiderløfte eller EVP - Employee Value Proposition. Det er en oppsummering av alt du tilbyr dine potensielle ansatte -blogg.hallgeirgustavsen.no/hva-er-et-medarbeiderl%C3%B8fte" style="color: #232323;"> les mer om medarbeiderløfte her
- Avklar om det du avdekker i auditen og det opplevde employer brandet ditt gjenspeiler det dere ønsker å uttrykke.
- Så bør du definere deres kandidat persona (definisjon: Persona)(s) - blogg.hallgeirgustavsen.no/hva-er-en-kandidatpersona" style="color: #232323;" rel="noopener">les mer om kandidatpersonas her
- Undersøke om det innholdet dere har tilgjengelig på nettsiden, sosiale medier (definisjon: sosiale medier) og i jobbannonser ol kommuniserer dine EVPs og EM til de definerte kandidat personas på en bra måte
- Utforme / tydeliggjøre selskapets guidelines, assets, farger, tone of voice og hvordan historien skal fortelles
- Sørg for intern forankring - topp til bunn
- Implementer EB og EVP -
- Evaluer suksess