Det er litt klisjé å si det, men det er så utrolig sant. I salg handler det om kontaktpunkter. De fleste selgere gir opp etter en eller to forsøk på å selge produktet til en kunde, de aller beste selgerne har fire kontaktpunkter eller mer før kunden endelig kjøper produktet eller tjenesten.
Det samme gjelder når du markedsfører.
Alle kan sette opp en Google annonse, få en kunde til å klikke inn på nettsiden og du kan håpe på et kjøp direkte derfra. Det fungerer sjeldent for de fleste og det må litt mer til.
Derfor må du ha en helhetlig forståelse av kundereisen du bygger som markedsfører. Hvordan leder du kunden gjennom stegene fra oppdagelse, anerkjennelse av problemet og endelig kjøp?
Det er vår oppgave som markedsførere å lage denne reisen så naturlig og «smooth» som mulig, så vi får maksimalt med kunder gjennom salgstraktene våre og kan vise til gode resultater for ledelsen og styret.
En del av dette er Google annonsering, en annen del er organisk innhold på nettsiden deres, YouTube og i sosiale medier.
Den rette miksen er ikke alltid lett å bestemme seg for og alle kan ha godt av en sparringsrunde for å se på nye vinkler og muligheter.
Trykk på knappen under for å avtale et møte med meg. Du kan enkelt velge om du trenger 20 eller 40 minutter og hvilket tema du ønsker å snakke om.