Her er nøkkelen til influenser marketing

03.aug.2022 10:40:35 | annonsering Her er nøkkelen til influenser marketing

Forrige uke snakket vi om nytten av personlighetsdreven merkevarebygging. Fokuset da var å bygge en merkevare med bedriftens leder eller gründer som ansiktet til merkevaren.

Forrige uke snakket vi om nytten av personlighetsdreven merkevarebygging. Fokuset da var å bygge en merkevare med bedriftens leder eller gründer som ansiktet til merkevaren.

Men det er ikke den eneste måten å gjøre det på. Du kan ganske enkelt bruke andres ansikt til å bygge merkevaren din, få sign-ups på e-post listen din og selge flere produkter.

Det er rimeligere enn du kanskje tror å få mini-kjendiser og influensere til å promotere bedriften din. Du trenger heller ikke å bruke de aller mest kjente navnene i Norge, det holder å bruke noen som er kjent i regionen din. Du kan også bruke kjente personer fra bransjen din, ofte for en ganske rimelig penge.

Nøkkelen er ikke å få kjendisen eller den kjente bransje-personligheten til å anbefale deg, nøkkelen er å ha systemet på plass for å håndtere trafikken det genererer.

 

Se kurset: Employee Advocacy - Building your personal brand

 

Du må ha en rød tråd gjennom alle overflater kundene kommer i kontakt med. Du må ha en helhetlig plan for kundereisen, inkludert nyhetsbrev sign-ups, salgssider og landingssider.

Hvis du trenger hjelp til dette kan du enkelt avtale et møte med meg på linken under, så går vi gjennom mulighetene dine sammen.

Avtal møte her

Hallgeir Gustavsen

Written By: Hallgeir Gustavsen

Hallgeir Gustavsen er en utrolig kjekk kar, som også er verdens beste medierådgiver fra Gvarv, i Telemark. Med dette som utgangspunkt har han tatt steget ut i verden, og til deg som kunde, for å dele av sin fortreffelighet. Med 20 års erfaring innen rådgivning og digitale flater, har han den erfaringen du trenger. Uten skam og frykt går han løs på nye utfordringer, og bryter ned dine og andres barrierer for at du skal få mest mulig for pengene. Gamle måter å tenke på skal ut, og digitale tanker skal inn. Han har vært med å bygge opp en rekke virksomheter gjennom sitt engasjement der målbare resultater fra digitale flater har stått mer sentralt enn altertavla i kirka. Hallgeir er en travel mann, men som alt annet kan han kjøpes for penger.