Forrige uke snakket vi om nytten av personlighetsdreven merkevarebygging. Fokuset da var å bygge en merkevare med bedriftens leder eller gründer som ansiktet til merkevaren.
Men det er ikke den eneste måten å gjøre det på. Du kan ganske enkelt bruke andres ansikt til å bygge merkevaren din, få sign-ups på e-post listen din og selge flere produkter.
Det er rimeligere enn du kanskje tror å få mini-kjendiser og influensere til å promotere bedriften din. Du trenger heller ikke å bruke de aller mest kjente navnene i Norge, det holder å bruke noen som er kjent i regionen din. Du kan også bruke kjente personer fra bransjen din, ofte for en ganske rimelig penge.
Nøkkelen er ikke å få kjendisen eller den kjente bransje-personligheten til å anbefale deg, nøkkelen er å ha systemet på plass for å håndtere trafikken det genererer.
Du må ha en rød tråd gjennom alle overflater kundene kommer i kontakt med. Du må ha en helhetlig plan for kundereisen, inkludert nyhetsbrev sign-ups, salgssider og landingssider.
Hvis du trenger hjelp til dette kan du enkelt avtale et møte med meg på linken under, så går vi gjennom mulighetene dine sammen.