Employer branding er avgjørende for at en organisasjon skal tiltrekke seg gode kandidater. Og hvis det gjøres riktig så kan en god EVP eller et godt medarbeiderløfte gi et godt svar på spørsmålet: “Hvorfor skal en fantastisk medarbeider velge å jobbe hos nettopp oss?”
Det å lage et medarbeiderløft eller employee value proposition (EVP) som er unik for din bedrift vil gjøre det lettere å tiltrekke seg gode kandidater, og det vil gjøre det lettere å tydeliggjøre hvorfor kandidater bør søke hos dere. Jeg har også skrevet "Hvordan skrive et godt medarbeiderløfte" som også kan hjelpe deg med å skrive ditt.
Både med tanke på å tiltrekke seg nye talenter, og det å holde på de arbeidstakerene du har er lettere med et tydelig medarbeiderløfte. Dette er også lurt med tanke på hvor mye en rekrutteringsprosess koster. Og hvordan et sterkt employer brand kan effektivisere denne prosessen.
Employee Value Proposition (EVP) er vanligvis definert som et sett med monetære og ikke-monetære fordeler gitt av en organisasjon til sine ansatte i bytte for arbeid, ferdighetene, evnene og erfaringen de bringer med seg og bidragene de gir til organisasjonen. Imidlertid er denne definisjonen ganske utdatert.
Man bør jobbe strategisk med å forbedre sin employer branding som et bevisst arbeid. Rett og slett fordi em
En mer moderne definisjonen av Employee Value Proposition skrevet av Maril Gagen MacDonald:
Employee Value Proposition er et økosystem av støtte, anerkjennelse og verdier som en arbeidsgiver gir ansatte for å oppnå sitt høyeste potensial på jobben.