LinkedIn for ledere: Hvordan skille deg i mengden på LinkedIn?

24.apr.2024 15:20:44 | LinkedIn LinkedIn for ledere: Hvordan skille deg i mengden på LinkedIn?

Lederne kan få mer utav sin LinkedIn-strategi og bruke den som et verktøy for å bygge en tilstedeværelse, engasjere følgere og vise hvordan man kan skille seg ut.

I dagens digitale landskap står ledere overfor utfordringen med ikke bare å lede selskapene sine, men også å sørge for at deres personlige og organisatoriske merkevare skiller seg ut fra mengden. Lederne kan få mer utav sin LinkedIn-strategi og bruke den som et verktøy for å bygge en tilstedeværelse, engasjere følgere og vise hvordan man kan skille seg ut.

Kjernen i å skille seg ut

LinkedIn tilbyr en unik plattform for ledere til å være tydelig i kommunikasjonen sin, og vise hva de faktisk mener. Det handler ikke bare om aktivitet; det dreier seg om en tydelig stemme, innhold og interaksjon. En leders tilstedeværelse på LinkedIn bør vise deres unike perspektiv på bransjetrender, dele ting de mener er viktig.

Moderne markedsføring: Permission marketing

"SALG SALG SALG- markedsføring" er dødt. På LinkedIn har ledelsen muligheten til bygge relasjoner basert på tillit og verdi. Ved å dele artikler, delta i diskusjoner og være aktive, så får de også den tillatelsen de trenger for ekte engasjerende kommunikasjon - noe som går langt utover transaksjonell kontakt. På LinkedIn får du mulighetene du trenger når det kommer til dette - ved hjelp av grupper  hvor man deltar aktivt i tillegg til regelmessige kommentarer under følgernes innlegg vil gi deg et nettverk bestående av tankevekkende mennesker klare for din visjon.

Linkedin en deling av erfaring og historiefortelling.

Ledere kan bruke denne plattformen ved fortelle reisen sin – oppturer nedturene bak beslutningene sine. Dette gjør C-suiten mindre robotisk mens det knytter sterke bånd mellom dem selv publikummet- noe som igjen gir økt troverdighet hos publikummet ditt!

Skill deg ut ved å dele, for når du engasjerer følgere dine via informasjon, binder dette sammen gjennom historiefortelling, da får man en posisjon som kan brukes for å få ut sitt budskap.

Hallgeir Gustavsen

skrevet av: Hallgeir Gustavsen

Hallgeir Gustavsen er en utrolig kjekk kar, som også er verdens beste medierådgiver fra Gvarv, i Telemark. Med dette som utgangspunkt har han tatt steget ut i verden, og til deg som kunde, for å dele av sin fortreffelighet. Med 20 års erfaring innen rådgivning og digitale flater, har han den erfaringen du trenger. Uten skam og frykt går han løs på nye utfordringer, og bryter ned dine og andres barrierer for at du skal få mest mulig for pengene. Gamle måter å tenke på skal ut, og digitale tanker skal inn. Han har vært med å bygge opp en rekke virksomheter gjennom sitt engasjement der målbare resultater fra digitale flater har stått mer sentralt enn altertavla i kirka. Hallgeir er en travel mann, men som alt annet kan han kjøpes for penger.