I dagens digitale landskap står ledere overfor utfordringen med ikke bare å lede selskapene sine, men også å sørge for at deres personlige og organisatoriske merkevare skiller seg ut fra mengden. Lederne kan få mer utav sin LinkedIn-strategi og bruke den som et verktøy for å bygge en tilstedeværelse, engasjere følgere og vise hvordan man kan skille seg ut.
Kjernen i å skille seg ut
LinkedIn tilbyr en unik plattform for ledere til å være tydelig i kommunikasjonen sin, og vise hva de faktisk mener. Det handler ikke bare om aktivitet; det dreier seg om en tydelig stemme, innhold og interaksjon. En leders tilstedeværelse på LinkedIn bør vise deres unike perspektiv på bransjetrender, dele ting de mener er viktig.
Moderne markedsføring: Permission marketing
"SALG SALG SALG- markedsføring" er dødt. På LinkedIn har ledelsen muligheten til bygge relasjoner basert på tillit og verdi. Ved å dele artikler, delta i diskusjoner og være aktive, så får de også den tillatelsen de trenger for ekte engasjerende kommunikasjon - noe som går langt utover transaksjonell kontakt. På LinkedIn får du mulighetene du trenger når det kommer til dette - ved hjelp av grupper hvor man deltar aktivt i tillegg til regelmessige kommentarer under følgernes innlegg vil gi deg et nettverk bestående av tankevekkende mennesker klare for din visjon.
Linkedin en deling av erfaring og historiefortelling.
Ledere kan bruke denne plattformen ved fortelle reisen sin – oppturer nedturene bak beslutningene sine. Dette gjør C-suiten mindre robotisk mens det knytter sterke bånd mellom dem selv publikummet- noe som igjen gir økt troverdighet hos publikummet ditt!
Skill deg ut ved å dele, for når du engasjerer følgere dine via informasjon, binder dette sammen gjennom historiefortelling, da får man en posisjon som kan brukes for å få ut sitt budskap.