Har dere en anonym merkevare?

03.aug.2022 10:21:57 | annonsering Har dere en anonym merkevare?

De fleste bedrifter har anonyme merkevarer. Det vil si at ingen vet hvem som står bak bedriften, bedriften har ingen personlighet og bedriften har derfor ikke noe ansikt utad.

De fleste bedrifter har anonyme merkevarer. Det vil si at ingen vet hvem som står bak bedriften, bedriften har ingen personlighet og bedriften har derfor ikke noe ansikt utad.

Argumentet mot å bruke en personlighet som ansiktet til merkevaren er at du binder opp en person til å bli uvurderlig for bedriften, noe som kan bli dyrt. Det kan også skape problemer hvis bedriften en dag skal selges.

Men hvis du ser på mange av de store merkevarene i verden, så er de bygget på en personlighet. Hilton Hotels ble bygget på Conrad Hiltons personlighet og Nordic Choice er bygget på Petter Stordalens personlighet. Apple ble bygget på guru-personligheten til Steve Jobs.

Kunder er mennesker og mennesker liker å skape relasjoner til andre mennesker. Det er enklere å skape en relasjon til et mennesket enn det er å skape en relasjon til en logo uten ansikt.

For små bedrifter er det ofte også mye raskere å bygge en solid merkevare dersom daglig leder eller gründeren er ansiktet til bedriften. Det er også mye rimeligere å gjøre, både på kort og på lang sikt.

Hvis du også ønsker å bygge en sterk merkevare som tiltrekker seg dine ideelle kunder kan du avtale et møte med meg på linken under, så går vi gjennom dine beste muligheter.

 

Avtal møte her

Hallgeir Gustavsen

Written By: Hallgeir Gustavsen

Hallgeir Gustavsen er en utrolig kjekk kar, som også er verdens beste medierådgiver fra Gvarv, i Telemark. Med dette som utgangspunkt har han tatt steget ut i verden, og til deg som kunde, for å dele av sin fortreffelighet. Med 20 års erfaring innen rådgivning og digitale flater, har han den erfaringen du trenger. Uten skam og frykt går han løs på nye utfordringer, og bryter ned dine og andres barrierer for at du skal få mest mulig for pengene. Gamle måter å tenke på skal ut, og digitale tanker skal inn. Han har vært med å bygge opp en rekke virksomheter gjennom sitt engasjement der målbare resultater fra digitale flater har stått mer sentralt enn altertavla i kirka. Hallgeir er en travel mann, men som alt annet kan han kjøpes for penger.