Hemmeligheten som gjør markedsføringen lønnsom

06.aug.2022 13:11:39 | annonsering Hemmeligheten som gjør markedsføringen lønnsom

Det snakkes veldig mye om taktikker og annonsering, men veldig lite blir snakket om markedsføring og hvordan du kan gjøre den skikkelig lønnsom. Du kan fint lage en kampanje som går i pluss, ved å benytte deg av diverse teknikker og nye medier, men klarer du å skape eksplosiv vekst i lønnsomheten i bedriften med samme kampanje?

Det snakkes veldig mye om taktikker og annonsering, men veldig lite blir snakket om markedsføring og hvordan du kan gjøre den skikkelig lønnsom.

Du kan fint lage en kampanje som går i pluss, ved å benytte deg av diverse teknikker og nye medier, men klarer du å skape eksplosiv vekst i lønnsomheten i bedriften med samme kampanje?

Sannsynligvis ikke.

For å gjøre det må du benytte deg av hemmeligheten som gjør markedsføring lønnsomt.

Mer salg.

New call-to-action

Men ikke bare mersalg. Du må skape en verdi-trapp for kundene dine, slik at du kan føre kunden din fra et lite salg som starter kundeforholdet og naturlig tar med kunden til toppen av trappen. For hvert trinn du får kunden gjennom, jo mer lønnsom blir kunden for bedriften.

Hva kan du tilby de eksisterende kundene dine, som gir mer verdi, som du kan få en premium pris for og som ikke koster deg alt for mye å levere?

Svarer du på det spørsmålet og lager en kundereise for å få kundene opp trappen, vil også kampanjenes lønnsomhet øke og bedriftens lønnsomhet skyte i været.

Trenger du hjelp til å utforme kundereisen fra annonse til konvertering? Avtal et møte med meg på linken under så kan vi prate gjennom de beste mulighetene dine.

Avtal møte her

Hallgeir Gustavsen

Written By: Hallgeir Gustavsen

Hallgeir Gustavsen er en utrolig kjekk kar, som også er verdens beste medierådgiver fra Gvarv, i Telemark. Med dette som utgangspunkt har han tatt steget ut i verden, og til deg som kunde, for å dele av sin fortreffelighet. Med 20 års erfaring innen rådgivning og digitale flater, har han den erfaringen du trenger. Uten skam og frykt går han løs på nye utfordringer, og bryter ned dine og andres barrierer for at du skal få mest mulig for pengene. Gamle måter å tenke på skal ut, og digitale tanker skal inn. Han har vært med å bygge opp en rekke virksomheter gjennom sitt engasjement der målbare resultater fra digitale flater har stått mer sentralt enn altertavla i kirka. Hallgeir er en travel mann, men som alt annet kan han kjøpes for penger.