Medarbeiderløfte

07.aug.2022 20:51:24 | employer branding Hva er et medarbeiderløfte?

Medarbeiderløfte, eller employer value proposition skal gi et svar på spørsmålet: “Hvorfor skal en fantastisk medarbeider velge å jobbe hos oss?”

Employer branding er avgjørende for at en organisasjon skal tiltrekke seg gode kandidater. Og hvis det gjøres riktig så kan en god EVP eller et godt medarbeiderløfte gi et godt svar på spørsmålet: “Hvorfor skal en fantastisk medarbeider velge å jobbe hos nettopp oss?” 

Det å lage et medarbeiderløft eller employee value proposition (EVP) som er unik for din bedrift vil gjøre det lettere å tiltrekke seg gode kandidater, og det vil gjøre det lettere å tydeliggjøre hvorfor kandidater bør søke hos dere. Jeg har også skrevet "Hvordan skrive et godt medarbeiderløfte" som også kan hjelpe deg med å skrive ditt.

 

Både med tanke på å tiltrekke seg nye talenter, og det å holde på de arbeidstakerene du har er lettere med et tydelig medarbeiderløfte. Dette er også lurt med tanke på hvor mye en rekrutteringsprosess koster. Og hvordan et sterkt employer brand kan effektivisere denne prosessen.

Er Employer branding viktig?

Employee Value Proposition (EVP) er vanligvis definert som et sett med monetære og ikke-monetære fordeler gitt av en organisasjon til sine ansatte i bytte for arbeid, ferdighetene, evnene og erfaringen de bringer med seg og bidragene de gir til organisasjonen. Imidlertid er denne definisjonen ganske utdatert.

Man bør jobbe strategisk med å forbedre sin employer branding som et bevisst arbeid. Rett og slett fordi em

En mer moderne definisjonen av Employee Value Proposition skrevet av Maril Gagen MacDonald:

Employee Value Proposition er et økosystem av støtte, anerkjennelse og verdier som en arbeidsgiver gir ansatte for å oppnå sitt høyeste potensial på jobben.

Last ned 5 steg til å skrive et godt medarbeiderløfte



Hallgeir Gustavsen

Skrevet av: Hallgeir Gustavsen

Hallgeir Gustavsen er en utrolig kjekk kar, som også er verdens beste medierådgiver fra Gvarv, i Telemark. Med dette som utgangspunkt har han tatt steget ut i verden, og til deg som kunde, for å dele av sin fortreffelighet. Med 20 års erfaring innen rådgivning og digitale flater, har han den erfaringen du trenger. Uten skam og frykt går han løs på nye utfordringer, og bryter ned dine og andres barrierer for at du skal få mest mulig for pengene. Gamle måter å tenke på skal ut, og digitale tanker skal inn. Han har vært med å bygge opp en rekke virksomheter gjennom sitt engasjement der målbare resultater fra digitale flater har stått mer sentralt enn altertavla i kirka. Hallgeir er en travel mann, men som alt annet kan han kjøpes for penger.