Når sjefen spør hvorfor bloggen ikke har “gone viral”

05.aug.2022 10:38:09 | tips Når sjefen spør hvorfor bloggen ikke har “gone viral”

Hvis du har jobbet med sosiale medier markedsføring en stund så har du helt sikkert opplevd at noen i ledelsen spør hvorfor videoen, innlegget eller bloggposten din ikke har «gone viral» og gitt tusenvis av nye leads over natten.

Hvis du har jobbet med sosiale medier markedsføring en stund så har du helt sikkert opplevd at noen i ledelsen spør hvorfor videoen, innlegget eller bloggposten din ikke har «gone viral» og gitt tusenvis av nye leads over natten.

Ikke bare får du som markedsfører dette spørsmålet direkte, det er ofte en underliggende holdning hos mange som viser at de tror resultater kan komme gratis.

Det er sjeldent å få til at kommersielt innhold går viralt og de fleste det skjer med har ikke en plan for hva de skal gjøre med oppmerksomheten. Med andre ord så er det lite kontroll over trafikken og oppmerksomheten.

Sosiale medier har også blitt en «pay to play» plattform, som betyr at du må ha en strategi for å betale for oppmerksomheten og øke resultatene av det organiske dere gjør.

Når du har en strategi for betalte annonser, en plan for hvor trafikken skal gå og hva konverteringsmålet er, kan du kontrollere flyten av leads og kunder inn til bedriften.

8 tips - Instagram

Hvis du da er heldig og får en viral kampanje til å fungere, så har du konverteringsmekanismene og målene dine på plass og kan dra bedre nytte av oppmerksomheten.

Avtal et møte på linken under hvis du vil prate gjennom hvordan dere kan legge denne planen og hvordan jeg kan hjelpe på veien.

Avtal møte her

Hallgeir Gustavsen

Written By: Hallgeir Gustavsen

Hallgeir Gustavsen er en utrolig kjekk kar, som også er verdens beste medierådgiver fra Gvarv, i Telemark. Med dette som utgangspunkt har han tatt steget ut i verden, og til deg som kunde, for å dele av sin fortreffelighet. Med 20 års erfaring innen rådgivning og digitale flater, har han den erfaringen du trenger. Uten skam og frykt går han løs på nye utfordringer, og bryter ned dine og andres barrierer for at du skal få mest mulig for pengene. Gamle måter å tenke på skal ut, og digitale tanker skal inn. Han har vært med å bygge opp en rekke virksomheter gjennom sitt engasjement der målbare resultater fra digitale flater har stått mer sentralt enn altertavla i kirka. Hallgeir er en travel mann, men som alt annet kan han kjøpes for penger.