Mange stiller meg spørsmålet om de burde gasse på markedsføringen eller om de burde ta det rolig og forsiktig. Svaret mitt avhenger av din spesifikke situasjon, men kan kokes ned til to faktorer.
Kan du eller kan du ikke tallene dine?
Hvis du kan tallene dine og har målingene i orden, vet hva en kunde er verdt og hvor mye du kan betale for en lead, ja da blir spørsmålet om du kan gasse på lønnsomt eller ikke. Kan du det anbefaler jeg å kjøre på.
Dersom du på den andre siden ikke er helt sikker på alle tallene dine og du ikke vet kundens livstidsverdi eller hvor mye du har råd til å betale for en lead, ja da anbefaler jeg at vi får kontroll på det først.
Når dette er på plass vil planen for fremgang være ganske klar og vi kan kjøre på med nye og større budsjetter måned for måned ettersom inntektene øker.
Det er drømmesituasjonen for en hver markedsfører og markedssjef. Å kunne vise med stor nøyaktighet ovenfor ledelsen at aktivitetene bærer frukter.
Hvis du vil få kontroll og gasse på sammen med meg kan du enkelt avtale et møte på linken under.