Hvis du jobber i en markedsavdeling kan det være vanskelig å forsvare aktivitet i sosiale medier overfor daglig leder, spesielt hvis du ikke får målt Return On Investment skikkelig eller hvis dere ikke har satt opp et detaljert nok budsjett.
Det er alltid slik at de som ikke «skjønner» markedsføring vil stille spørsmål til hvor nødvendig det er å bruke penger på det.
Spesielt når det kommer til sosiale medier markedsføring.
Mange ledere forstår ikke hva de ønsker ut i fra aktiviteten heller. Noen sier de ønsker mer «engasjement», men hva er egentlig det? Andre sier de vil ha avkastning på pengene og tidsbruken, men er dere enige om hvordan det skalmåles?
Det er ikke før dere er enige om hva sluttresultatet bør være, enten i kroner og øre eller i antall salg og nye kunder, at dere kan bli enige om et skikkelig budsjett.
Det nyeste innlegget på bloggen min viser deg hvordan du setter sosiale medier budsjettet og enkelt forsvarer det, trykk på knappen under for å lese.