Sliter du med å forsvare sosiale medier budsjettet?

04.aug.2022 11:23:25 | tips Sliter du med å forsvare sosiale medier budsjettet?

Hvis du jobber i en markedsavdeling kan det være vanskelig å forsvare aktivitet i sosiale medier overfor daglig leder, spesielt hvis du ikke får målt Return On Investment skikkelig eller hvis dere ikke har satt opp et detaljert nok budsjett.

Hvis du jobber i en markedsavdeling kan det være vanskelig å forsvare aktivitet i sosiale medier overfor daglig leder, spesielt hvis du ikke får målt Return On Investment skikkelig eller hvis dere ikke har satt opp et detaljert nok budsjett.

Det er alltid slik at de som ikke «skjønner» markedsføring vil stille spørsmål til hvor nødvendig det er å bruke penger på det.

Prøv vår budsjettskalkulator

Spesielt når det kommer til sosiale medier markedsføring.

Mange ledere forstår ikke hva de ønsker ut i fra aktiviteten heller. Noen sier de ønsker mer «engasjement», men hva er egentlig det? Andre sier de vil ha avkastning på pengene og tidsbruken, men er dere enige om hvordan det skalmåles?

Det er ikke før dere er enige om hva sluttresultatet bør være, enten i kroner og øre eller i antall salg og nye kunder, at dere kan bli enige om et skikkelig budsjett.

Det nyeste innlegget på bloggen min viser deg hvordan du setter sosiale medier budsjettet og enkelt forsvarer det, trykk på knappen under for å lese.

 

Blogg: Hvordan budsjettere for sosiale medier

Hallgeir Gustavsen

Written By: Hallgeir Gustavsen

Hallgeir Gustavsen er en utrolig kjekk kar, som også er verdens beste medierådgiver fra Gvarv, i Telemark. Med dette som utgangspunkt har han tatt steget ut i verden, og til deg som kunde, for å dele av sin fortreffelighet. Med 20 års erfaring innen rådgivning og digitale flater, har han den erfaringen du trenger. Uten skam og frykt går han løs på nye utfordringer, og bryter ned dine og andres barrierer for at du skal få mest mulig for pengene. Gamle måter å tenke på skal ut, og digitale tanker skal inn. Han har vært med å bygge opp en rekke virksomheter gjennom sitt engasjement der målbare resultater fra digitale flater har stått mer sentralt enn altertavla i kirka. Hallgeir er en travel mann, men som alt annet kan han kjøpes for penger.