Hva er konverteringsrate? Og hvordan få en bedre en?

16.aug.2022 12:01:44 | tips Hva er konverteringsrate? Og hvordan få en bedre en?

Konverteringsrate, eller konverteringsfrekvens, er et forholdstall mellom antall besøkende på et nettsted og antall ønskede hendelser. En hendelse kan typisk være salg, registrering, forespørsel eller nedlasting.

Konverteringsrate, eller konverteringsfrekvens, er et forholdstall mellom antall besøkende på et nettsted og antall ønskede hendelser. En hendelse kan typisk være salg, registrering, forespørsel eller nedlasting.

Hva er en god konverteringsrate?

Konverteringsraten varierer mye etter bransje og forretningsmodell. For å få en feeling av hvor du ligger ann så må du først ha en god oversikt over hva konverteringspunktene dine er, så kan du begynne å jobbe med hvordan du kan gjøre de bedre.

Hvordan forbedre konverteringsraten?

Å jobbe med å få en bedre konverteringsrate (Convertion rate optimalization - CRO) betyr at mer av nettstedstrafikken konverterer til de handlingene som du ønsker, enten det betyr å fylle ut et skjema for å bli en lead (for eksempel be om et tilbud på en reparasjonstjeneste) eller foreta et kjøp.

Det å jobbe med konverteringsraten på nettsiden din er noe av det mest lønnsomme du kan gjøre. Rett og slett fordi det vil gjøre at resten av markedsaktivitetene du gjør vil ha en enda bedre effekt. Og du vil få en høyere effekt av de andre markedsaktivitetene.

Hvis du vil ha noe hjelp med å forbedre konverteringsraten din, så kan du bare ta kontakt med meg. Så kan vi se om vi kan hjelpe.


                                                  Avtal møte her

 

Ha en super dag, så snakkes vi plutselig!
Mvh
Hallgeir :)

Hallgeir Gustavsen

Written By: Hallgeir Gustavsen

Hallgeir Gustavsen er en utrolig kjekk kar, som også er verdens beste medierådgiver fra Gvarv, i Telemark. Med dette som utgangspunkt har han tatt steget ut i verden, og til deg som kunde, for å dele av sin fortreffelighet. Med 20 års erfaring innen rådgivning og digitale flater, har han den erfaringen du trenger. Uten skam og frykt går han løs på nye utfordringer, og bryter ned dine og andres barrierer for at du skal få mest mulig for pengene. Gamle måter å tenke på skal ut, og digitale tanker skal inn. Han har vært med å bygge opp en rekke virksomheter gjennom sitt engasjement der målbare resultater fra digitale flater har stått mer sentralt enn altertavla i kirka. Hallgeir er en travel mann, men som alt annet kan han kjøpes for penger.