Digital markedsføring 

Denne bloggen prøver å hjelpe markedsførere å bli bedre i jobben sin.

Jeg har jobbet med både salg og markedsføring i mange år, og en av tingene jeg synes alltid var dumt, var at salg alltid fikk all kred,

mens markedsavdelingen ofte ble sett på som en utgift og det var vanskelig for markedsavdelingen å vise verdien av arbeidet sitt.

 

 

Digital markedsføring satt i systemHvordan kan du bli en bedre markedsfører

Hvordan bli en bedre markedsfører?

Effektive markedsførere forstår strategi og økonomi på tvers av bedriften. De henter ressurser og bygger innhold på tvers av funksjoner og produserer resultater. Gode markedsførere ser på data som en ressurs og kan benytte teknologi på en måte som gir effekt og resultater. Under er syv vaner til en meget effektiv markedsfører.

  1. Bruker markedsføring til å utvide og gjennomføre forretningsstrategi
  2. Drifter markedsavdelingen som et inntektspost, ikke en utgift.
  3. Vet hvordan du bruker data og teknologi for å oppnå resultater.
  4. Kombinerer en datadrevet tilnærming med mennesklige elementer.
  5. Får til mer ved hjelp av andre.
  6. Er flink til å koble kostnader til resultat.
  7. Streber etter kontinuerlig forbedring.