Kalkulator

Prøv vår
budsjettkalkulator

Våre kunder spør oss ofte hvor mye de bør bruke på markedsføring. Vi har utviklet en budsjettkalkulator som gir deg enpekepinn på hvor mye du bør bruke.

Anbefalingene er basert på vårt samarbeid
medover 5oo bedrifter.
 
Prøv vår budsjettskalkulator
Lær

Hva kan digital markedsføring lære bort til Employer branding?

digitalisering

Ta markedsføringsbudsjettet på alvor

Du hadde aldri sagt: jeg har ikke satt av noe budsjett til husleie. Det samme forholdet bør du ha til markedsføringen. Planlegg...

annonsering

Systematic Coversion Optimization Method (SCOM)

Samme resultat hver gang - gjennomprøvd prosess SCOM™ er en metodologi utviklet med øye for å se på konverteringsoptimalisering på en helt ny måte.

employer branding

Hvordan lage en employer branding strategi?

Hvordan lage en employer branding strategi? Jeg har satt opp en anbefaling for hvilke steg man bør gå gjennom for å lage en god employer branding...

tips

Branding vs Direkte response

Hva er en merkevare? Og hvorfor driver du med merkevarebygging? Reklamebransjen har vært feil helt i fra starten, men det er ikke blitt tydelig før...

employer branding

Hva er en kandidatpersona?

Kandidatpersona er konkret representasjonen av dine perfekte jobbkandidater.

tips

Hvordan skrive et medarbeiderløfte?

Hvordan skriver du et medarbeiderløfte eller en employee value proposition? Her er fem steg for å utarbeide et EVP for organisasjonen din.

tips

Hvordan jobbe med employer branding?

Men hvor lang tid bruker dere på å bygge en merkevare for å sikre at du tiltrekker og beholder topp arbeidstakere?

tips

Hva er en kompetitiv employer brand audit?

Før du utvikler din employer branding strategi, er det viktig at du har en klar forståelse av hvordan folk ser på bedriften din i utgangspunktet.

employer branding

Hva er et medarbeiderløfte?

Medarbeiderløfte, eller employer value proposition skal gi et svar på spørsmålet: “Hvorfor skal en fantastisk medarbeider velge å jobbe hos oss?”

annonsering

2 virkemidler for økt nettsalg

Vi jobber med kundene våre hver dag, enten det er å få i gang kampanjer for lead generering, salg i nettbutikk eller besøk til butikker og...

tips

Hva har du tenkt å måle?

Jeg snakker ofte med markedsførere om problemer rundt rapportering. Rapportering av hvilken effekt markedsføringen har. Forholdet du som markedsfører...

annonsering

Den mest oversette markedskanalen

Alle snakker om trafikk, annonsering og hvordan få folk til nettsiden. Veldig få snakker om den mest oversette kanalen for markedsføring og...

annonsering

Annonsering med hundefløytemetoden

De siste årene har tech-gigantene gjort det noe vanskeligere for oss å spore konverteringer og finne riktig publikum med digital markedsføring.

Insider

Stopp skrivesperren din i dag

Alle markedsførere skriver, nesten hver dag. Selv om du primært bruker video eller podcast, så må du skrive noe for å gjøre jobben din. Mange...

annonsering

Ikke vær redd for nyhetsbrevene

Mange er redde for e-postmarkedsføring og nyhetsbrev. Spesielt de som ikke har gjort mye digital markedsføring selv og sitter i toppen av ledelsen....

Insider

Vi trenger bare mer content, eller?

Det kan virke som om enkelte i bedriften mener at du bare trenger mer content i markedsføringen for at dere skal lykkes. Mer, mer og mer. Uten å...

tips

Har du sett det store generasjonsskille?

Vi har hatt moderne digital markedsføring siden omtrent da den første iPhonen kom ut og frem til i dag. Selv om vi har hatt det så lenge, finnes det...

annonsering

Skal Du Gasse På Eller Ta Det Rolig

Mange stiller meg spørsmålet om de burde gasse på markedsføringen eller om de burde ta det rolig og forsiktig. Svaret mitt avhenger av din spesifikke...

annonsering

2 ting som får fart på nettsalget

Vi jobber med kundene våre hver dag, enten det er å få i gang kampanjer for lead generering, salg i nettbutikk eller besøk til butikker og...

Insider

En smooth kundereise gir mer salg

Det er litt klisjé å si det, men det er så utrolig sant. I salg handler det om kontaktpunkter. De fleste selgere gir opp etter en eller to forsøk på...

tips

Marketing is everyhing, eller...?

«Marketing is everything» sa Kotler en gang. Ikke alle er enige i sitatet, mange sliter med å ta det inn over seg og enkelte blir sinte når de hører...

annonsering

To ting ledere må forstå om markedsføring

Mange ledere ser på markedsføring som en ren kostnad og ikke et profitt-senter i bedriften. Det er to ting ledere og markedsfører må forstå om...

markedsføring

Den enkle løsningen på personvernsproblemene

Mange lengter etter de gode gamle dagene hvor vi kunne sette opp annonser på Facebook, målrette annonsene mot nøyaktig den kunden vi ønsket.

annonsering

Her er nøkkelen til influenser marketing

Forrige uke snakket vi om nytten av personlighetsdreven merkevarebygging. Fokuset da var å bygge en merkevare med bedriftens leder eller gründer som...

annonsering

Har dere en anonym merkevare?

De fleste bedrifter har anonyme merkevarer. Det vil si at ingen vet hvem som står bak bedriften, bedriften har ingen personlighet og bedriften har...

annonsering

Vil du ha gratis eller betalt trafikk?

Ingenting i verden er gratis, selv ikke trafikken du får organisk fra Google, LinkedIn eller TikTok. Når det kommer til trafikk på bedriftens...

tips

Slutt med taktisk markedsføring nå

Mange yngre markedsførere sliter i disse tider. Endringene på Facebook, med personvern og iOS oppdateringer har gjort at deres triks ikke fungerer...

branding

Hva er poenget med employer branding?

Greia med employer branding er å tiltrekke seg talent og skape et godt arbeidsmiljø slik at bedriften kan tjene kundene sine bedre og vinne i...

annonsering

Hvordan lage verdens beste innhold!

Mange sliter med å lage godt innhold, ikke fordi de ikke klarer å lage det, men fordi de ikke vet hvor de skal begynne. Verdens beste innhold for...

podcast

Philip VanDUsen - CCO of Verhaal Brand Design

Philip VanDusen er CCO for Verhaal brand design. Et konsulentselskap som spesialiserer seg på strategisk grafisk design og merkevareutvikling. I over...

instagram

Hvordan budsjettere for sosiale medier

Alle bedrifter, store som små, bør ha et budsjett for sosiale medier-strategien. Jeg viser hvordan du planlegger budsjettet for sosiale medier.

Hvordan lære seg digital markedsføring?

Hvis du skal jobbe med digital markedsføring i 2022, er det ingen tvil om at du må vite hva som er mulig innenfor de ulike plattformene.

Hva er en medierådgiver?

Som medierådgiver er jobben din primært å sørge for at kunden din får best mulig råd om hvordan de kan plassere pengene sine.

AIDA i videomarkedsføring

Hva er forskjellen på «vanlig markedsføring» og markedsføring med video? Ikke så mye egentlig.

Hva er konverteringsrate?

Konverteringsrate, eller konverteringsfrekvens, er et forholdstall mellom antall besøkende på et nettsted og antall ønskede hendelser.

Hva er Google Tag Manager?

Google Tag Manager er et tag-behandlingssystem med det kan du raskt og enkelt oppdatere sporingskoder og relaterte kodesnippets.

Brand it! with Petchy

I have been a guest on Brand it! with Petchy, a podcast dedicated to helping you discover and consistently express your brand’s inner core.

Hvordan få Clubhouse-invitasjon

Clubhouse er litt som en lydversjon av mIRC fra 1997 hvor man sitter i rom og hører på det som skjer på «scenen» Les om hvordan du får en invitasjon...

Hva er Clubhouse? Og hvordan komme i gang?

Det føles litt som å sitte i salen på en podcast-innspilling, bare at du kan rekke opp hånda, bli med på scenen og snakke med alle! Hva er appen...

Å vite når du skal slutte

Hvis du gir noen en arbeidsoppgave du vet de ikke kan løse gjør du begge en bjørnetjeneste.

Philip VanDusen

Philip is the Principal and CCO of Verhaal Brand Design, a consultancy specializing in strategic graphic design and brand development.

Tips fra Hallgeir

I samarbeid ved videocation gir jeg deg en grunnleggende innføring i digital markedsføring. I tillegg deler jeg tips til nyttige verktøy.

Hvordan dele tilgang til en Facebookside?

Det er flere måter for et byrå å få tilgang til bedriftens Facebook-side, men det vanligste er at de sender deg en forespørsel om å administrere...

Markedsføring i krisetider

Skal man markedsføre seg når det er unntakstilstand? Finnes kunden din der ute, og er det en kjøpelyst etter ditt produkt eller tjeneste?

Live med Christin Wiig

Christin er produsent og konseptutvikler og har jobbet med TV-produksjon i 17 år.

Hva er sosiale medier?

Sosiale medier er i alle fall starten på slutten av de gamle mediene hvor man var helt avhengig av at et selskap skulle lage alt innholdet.

Gjør du ting rett på nett?

Hvordan vet du om du gjør ting rett på nett? Ved å fokusere på de rette tingene er det lettere å kontrollere veien til dine tjenester og produkter.

Ikke prøv å lure kunden din!

Kunden din blir smartere og smartere. De sjekker priser og anmeldelser på nett og finner de beste prisene.

Hvordan planlegge webprosjekter?

"Planleggingen er halve jobben" er det mange som sier. Jeg er helt enig. Når man jobber med webprosjekter så er planleggingen det som skal legge…

Når bør du ha et re-design av din nettside?

I denne artikkelen går Hallgeir gjennom viktige punkter for å sjekke om nettsiden din fungerer optimalt, eller om du bør vurdere å skaffe deg en ny.

Hva er innhold?

Hva kan du lage av innhold for å generere omsetning? Dagens markedsføring går mye på å gi dine kunder noe verdi. Hvordan kan du gjøre dette?

Hvordan tjene penger på blogg?

Hvordan tjene penger på blogg? Ved å benytte deg av sosiale medier og firmablogg kan du øke eksponeringen av dine tjenester helt gratis!

Hvordan markedsføre seg på nett?

Å markedsføre seg på nett er noe de fleste ser på som en nødvendighet, men det kan være vanskelig å finne ut hvor man bør begynne.

Nytt år med Vecora

Jeg heter Hallgeir og jobber i Vecora. Etter tre år som rådgiver her, har jeg nå fått muligheten til å ta bedriften til nye høyder som daglig leder.

Få med deg nyhetsbrevet "Markedstips fra Hallgeir"

Jeg hjelper markedsførere å bli bedre i jobben sin. Jeg deler av mine råd og oppdagelser og gir deg ukentlig påfyll. Hver mandag morgen. (nesten..) går det ut nyhetsbrev om det siste jeg har tenkt på rundt markedsføring, teknologi, entreprenørskap og kreativitet.

Lær

Hvor mye bør du bruke på markedsføring?

EBOOK

Sørg for å sikre dataen din med Google Analytics 4

Den 1. juli 2023 slutter etter planen alle standard Universal Analytics-kontoer å behandle nye treff 
 
Det betyr at du må (bør) ha på plass GA4 ASAP! 📆
 
- Få step-by-step guiden til hvordan komme i gang med GA4 her!
Last ned guide til Google analytics 4