Når sjefen spør hvorfor bloggen ikke har “gone viral”
Hvis du har jobbet med sosiale medier markedsføring en stund så har du helt sikkert opplevd at noen i ledelsen spør hvorfor videoen, innlegget eller...
Hvis du har jobbet med sosiale medier markedsføring en stund så har du helt sikkert opplevd at noen i ledelsen spør hvorfor videoen, innlegget eller...
Det kan virke som om enkelte i bedriften mener at du bare trenger mer content i markedsføringen for at dere skal lykkes. Mer, mer og mer. Uten å...
Det er litt klisjé å si det, men det er så utrolig sant. I salg handler det om kontaktpunkter. De fleste selgere gir opp etter en eller to forsøk på...
Hvis du jobber i en markedsavdeling kan det være vanskelig å forsvare aktivitet i sosiale medier overfor daglig leder, spesielt hvis du ikke får målt...
Hvert år kommer det nye muligheter for reklame og markedsføring. En av de beste mulighetene de siste 10 årene har vært Facebook og etterhvert...
«Marketing is everything» sa Kotler en gang. Ikke alle er enige i sitatet, mange sliter med å ta det inn over seg og enkelte blir sinte når de hører...
Mange ledere ser på markedsføring som en ren kostnad og ikke et profitt-senter i bedriften. Det er to ting ledere og markedsfører må forstå om...
Mange lengter etter de gode gamle dagene hvor vi kunne sette opp annonser på Facebook, målrette annonsene mot nøyaktig den kunden vi ønsket.
Forrige uke snakket vi om nytten av personlighetsdreven merkevarebygging. Fokuset da var å bygge en merkevare med bedriftens leder eller gründer som...
De fleste bedrifter har anonyme merkevarer. Det vil si at ingen vet hvem som står bak bedriften, bedriften har ingen personlighet og bedriften har...
Ingenting i verden er gratis, selv ikke trafikken du får organisk fra Google, LinkedIn eller TikTok. Når det kommer til trafikk på bedriftens...
Mange yngre markedsførere sliter i disse tider. Endringene på Facebook, med personvern og iOS oppdateringer har gjort at deres triks ikke fungerer...
Jeg hjelper markedsførere å bli bedre i jobben sin. Jeg deler av mine råd og oppdagelser og gir deg ukentlig påfyll. Hver mandag morgen. (nesten..) går det ut nyhetsbrev om det siste jeg har tenkt på rundt markedsføring, teknologi, entreprenørskap og kreativitet.